Penggunaan perisian Proterm dalam meningkatkan kefahaman pelajar tingkatan 5 dalam tajuk sebutan tertentu dalam janjang Aritmetik

Irwan Sagap, (2008) Penggunaan perisian Proterm dalam meningkatkan kefahaman pelajar tingkatan 5 dalam tajuk sebutan tertentu dalam janjang Aritmetik. Universiti Malaysia Sabah. (Unpublished)

[img]
Preview
Text
ae0000000910.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti keberkesanan pengunaan perisian ProTerm bagi meningkatkan kefahaman pelajar dalam topik sebutan tertentu dalam Janjang Aritmetik, Matematik Tambahan Tingkatan Lima. Kaedah kajian yang digunakan ialah kuasi-eksperimental yang melibatkan seramai 64 orang pelajar. Instrumen kajian yang digunakan untuk mendapatkan makiumat-makiumat yang diperlukan adalah borang soal selidik, ujian pra dan ujian pos. Hasil kajian ini telah menunjukkant ahap keberkesananp enggunaanp erisianP roTermb agi meningkatkan kefahaman pelajar dalam topik sebutan tertentu dalam Janjang Aritmetik , Matematik Tambahan Tingkatan Lima adalah pada tahap sederhana. Hasil kajian ini juga menunjukkan penggunaan perisian ProTerm telah dapat meningkatkan minat pelajar dalam mengikuti proses pengajaran dan. Akhir sekali, penggunaan perisian ProTerm dalam kajian ini telah menunjukkan keberkesanan yang signifikan dalam meningkatkan pencapaian pelajar dalam tajuk sebutan tertentu dalam Janjang Aritmetik, Matematik Tambahan Tingkatan Lima.

Item Type: Academic Exercise
Uncontrolled Keywords: PROTERM SOFTWARE , FORM 5
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Divisions: SCHOOL > School of Education and Social Development
Depositing User: MDM FAUZIAH MATSIN
Date Deposited: 13 May 2013 05:27
Last Modified: 13 Oct 2017 08:57
URI: http://eprints.ums.edu.my/id/eprint/5898

Actions (login required)

View Item View Item