Yap, Yee Leng (2009) Kesan iklan makanan ringan televisyen ke atas tabiat makan dan kegemaran bella: kajian di kalangan pelajar UMS. Universiti Malaysia Sabah. (Unpublished)
|
Text
ae0000000820.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
Kajian yang dijalankan ini adalah untuk melihat kesan iklan makanan ringan televisyen ke atas tabiat makan dan kegemaran belia. Dalam kajian ini, pengkaji telah menggunakan kaedah kumpulan fokus untuk menjawab objektif kajian yang telah ditetapkan. Objektif kajian pertama adalah menguji sama ada iklan makanan ringan televisyen berkesan dalam mengubah tabiat makan dan kegemaran belia atau tidak. Objektif kajian kedua adalah menguji persepsi belia terhadap iklan makanan ringan televisyen merupakan saluran utama dan penting untuk mempromosikan makanan ringan. Dalam kajian ini, pengkaji mendapati iklan makanan ringan televisyen adalah mempunyai kesan ke atas tabiat makan dan kegemaran belia.
Item Type: | Academic Exercise |
---|---|
Keyword: | Food, Junk food on adults, Food advertisement, Adult's food attitude and preference |
Subjects: | T Technology > TX Home economics |
Department: | SCHOOL > School of Social Sciences |
Depositing User: | ADMIN ADMIN |
Date Deposited: | 05 Dec 2012 16:16 |
Last Modified: | 13 Oct 2017 14:09 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/5482 |
Actions (login required)
View Item |