Ciri tingkah laku pembelian pengunjung untuk sektor perkhidmatan di Kota Kinabalu, Sabah

Jabil Mapjabil and Kasim Mansur and Gaim Lunkapis and Harifah Mohd Noor and Badariah Ab Rahman and Nabila Farysha Dering (2020) Ciri tingkah laku pembelian pengunjung untuk sektor perkhidmatan di Kota Kinabalu, Sabah. International Journal of Modern Trends in Social Sciences, 3 (14). pp. 173-183. ISSN 2600-8777

[img] Text
Ciri tingkah laku pembelian pengunjung untuk sektor perkhidmatan di Kota Kinabalu, Sabah-Abstract.pdf

Download (56kB)
[img] Text
Ciri tingkah laku pembelian pengunjung untuk sektor perkhidmatan di Kota Kinabalu, Sabah.pdf
Restricted to Registered users only

Download (405kB)

Abstract

Artikel ini meneliti tentang ciri tingkah laku pembelian pengunjung terhadap sektor perkhidmatan di Kota Kinabalu, Sabah. Kajian ini melibatkan kaedah kuantitatif menggunakan borang soal selidik terhadap 105 responden. Dapatan kajian menunjukkan bahawa pengunjung memilih harga dan kos sebagai aspek utama yang mempengaruhi pembelian sesuatu perkhidmatan. Selain itu, pengunjung memilih suatu yang lebih murah tanpa mengambil kira sebarang faktor lain. Oleh hal yang demikian, pola tingkah laku dan kuasa beli pengunjung adalah relevan untuk dikaji kerana setiap individu mempunyai citarasa dan keinginan yang berbeza-beza terhadap suatu perkhidmatan yang mereka inginkan.

Item Type: Article
Keyword: Ciri , Tingkah laku pembelian , Pengunjung , Perkhidmatan
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
H Social Sciences > HF Commerce
Department: FACULTY > Faculty of Business, Economics and Accounting
Depositing User: DG MASNIAH AHMAD -
Date Deposited: 19 May 2021 20:03
Last Modified: 19 May 2021 20:03
URI: https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/26981

Actions (login required)

View Item View Item