Pembinaan modul pengajian Fizik bunyi di peringkat Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah dalam bentuk CD-Interatif

Chia, Wai Sia (2006) Pembinaan modul pengajian Fizik bunyi di peringkat Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah dalam bentuk CD-Interatif. Universiti Malaysia Sabah. (Unpublished)

[img]
Preview
Text
ae0000000259.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Tujuan kajian ini adalah untuk menyediakan modul pengajaran fizik bunyi di peringkat Sekolah Rendah UPSR, Sekolah Menengah SPM dan STPM dalam bentuk CD-interaktif untuk menyediakan eara pembelajaran yang baru. Perisian Maeromedia Flash Player 7.0 untuk menyediakan gambarajah yang menarik, animasi dan ujikaji interaktif dalam modul pengajaran fizik bunyi pada peringkat UPSR, SPM, dan STPM. Modul pengajaran fizik bunyi mempunyai ciri-eiri seperti peta konsep, sukatan pelajaran, ujikaji interaktif, tutorial, serta jawapan akan disediakan. Peta konsep disediakan supaya pelajar mempunyai kebebasan memilih tajuk yang dikehendaki. Sukatan pelajaran dilengkapi dengan grafik, dan animasi untuk mempermudahkan proses pembelajaran dalam fizik bunyi. Ujikaji interaktif pelajar dapat mengawal proses pembelajaran semasa menjalankan ujikaji dalam CD-interaktif. Tutorial disediakan dalam pelbagai soalan mengikut peringkat kognitif serta jawapan lengkap disediakan untuk mengukuhkan pemahaman pelajar terhadap fizik bunyi. Arahan yang jelas diadakan untuk memudahkan pelajar menggunakan CD-interaktif. Dengan ini, secara tidak langsung pelajar dapat meningkatkan motivasi pembelajaran.

Item Type: Academic Exercise
Keyword: Module in teaching graphics, Sound of physics, Macromedia Flash Player 7.0, Software
Subjects: M Music and Books on Music > ML Literature on music > ML1-3930 Literature on music > ML3800-3923 Philosophical and societal aspects of music. Physics and acoustics of music. Physiological aspects of music
Department: SCHOOL > School of Science and Technology
Depositing User: ADMIN ADMIN
Date Deposited: 28 Oct 2011 16:30
Last Modified: 12 Oct 2017 15:46
URI: https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/879

Actions (login required)

View Item View Item