Norazaninah Harun (2008) Faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT di kalangan guru Sekolah Rendah di Lahad Datu, Sabah. Universiti Malaysia Sabah. (Unpublished)
|
Text
ae0000002144.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Kajian ini bertujuan mengenalpasti faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT di kalangan guru sekolah rendah di Lahad Datu, Sabah. Borang soal selidik digunakan untuk memungut data. Terdapat 138 orang guru sekolah rendah di Lahad Datu, Sabah terlibat sebagai responden di dalam kajian ini. Analisis faktor digunakan untuk menentukan faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT. Faktor-faktor yang diekstrak ialah pengetahuan mengenai ICT, aplikasi ICT, menggunakan perkhidmatan atas talian dan mempraktikkan persekitaran e-learning dan menggunakan ICT sebagai alat bantu mengajar. Analisis varians digunakan untuk mengenalpasti kesan utama dan kesan interaksi pada faktor-faktor ICT tersebut.
Item Type: | Academic Exercise |
---|---|
Keyword: | ICT usage, primary school, Lahad Datu, interaction |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics |
Department: | SCHOOL > School of Science and Technology |
Depositing User: | SITI AZIZAH BINTI IDRIS - |
Date Deposited: | 19 May 2014 10:13 |
Last Modified: | 13 Oct 2017 11:07 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/8793 |
Actions (login required)
View Item |