Faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT di kalangan guru Sekolah Rendah di Lahad Datu, Sabah

Norazaninah Harun (2008) Faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT di kalangan guru Sekolah Rendah di Lahad Datu, Sabah. Universiti Malaysia Sabah. (Unpublished)

[img]
Preview
Text
ae0000002144.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Kajian ini bertujuan mengenalpasti faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT di kalangan guru sekolah rendah di Lahad Datu, Sabah. Borang soal selidik digunakan untuk memungut data. Terdapat 138 orang guru sekolah rendah di Lahad Datu, Sabah terlibat sebagai responden di dalam kajian ini. Analisis faktor digunakan untuk menentukan faktor-faktor mempengaruhi penggunaan ICT. Faktor-faktor yang diekstrak ialah pengetahuan mengenai ICT, aplikasi ICT, menggunakan perkhidmatan atas talian dan mempraktikkan persekitaran e-learning dan menggunakan ICT sebagai alat bantu mengajar. Analisis varians digunakan untuk mengenalpasti kesan utama dan kesan interaksi pada faktor-faktor ICT tersebut.

Item Type: Academic Exercise
Keyword: ICT usage, primary school, Lahad Datu, interaction
Subjects: Q Science > QA Mathematics
Department: SCHOOL > School of Science and Technology
Depositing User: SITI AZIZAH BINTI IDRIS -
Date Deposited: 19 May 2014 10:13
Last Modified: 13 Oct 2017 11:07
URI: https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/8793

Actions (login required)

View Item View Item