Connie Cassy Ompok and Jusiah Idang and Jamaluddin Abidin (2016) Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah.
Text
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah-ABSTRACT.pdf Download (56kB) |
|
Text
MEMPERKENALKAN PEMBAHAGIAN SAMA RATA MELALUI PENGGUNAAN PERMAINAN, BUKU NOMBOR DAN LEMBARAN KERJA UNTUK KANAK KANAK PRASEKOLAH.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diperkenalkan untuk membantu pembelajaran awal, artikel ini memfokuskan kepada memperkenalkan konsep pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja. Aktiviti aktiviti ini telah dilaksanakan kepada kanak kanak dan mereka melibatkan diri dengan aktif semasa aktiviti dijalankan.
Item Type: | Proceedings |
---|---|
Keyword: | Pembahagian sama rata , Permainan , Buku nombor , Lembaran kerja , Kanak kanak prasekolah |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools L Education > LC Special aspects of education > LC8-6691 Special aspects of education |
Department: | FACULTY > Faculty of Psychology and Education |
Depositing User: | DG MASNIAH AHMAD - |
Date Deposited: | 22 Dec 2021 15:20 |
Last Modified: | 22 Dec 2021 15:20 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506 |
Actions (login required)
View Item |