Connie Cassy Ompok and Alley Emison (2021) Permainan Matematik untuk kanak-kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities, 6. pp. 181-189. ISSN 2504-8562
Text
Permainan Matematik untuk kanak-kanak prasekolah.pdf Restricted to Registered users only Download (464kB) | Request a copy |
|
Text
Permainan Matematik untuk kanak-kanak prasekolah_ABSTRACT.pdf Download (54kB) |
Abstract
Awal Matematik perlu diajar kepada kanak-kanak dalam persekitaran pembelajaran yang lebih interaktif dan menyeronokkan. Adalah penting untuk membangunkankanak-kanak dengan asas yang kuat dalam pembelajaran awal Matematik. Kanak-kanak secara semula jadiingin tahu dalam lima tahun pertama mereka, dan ini adalah masa terbaik untuk memperkenalkan awal Matematik. Penggunaan permainan berfungsi sebagai kaedah untuk meningkatkan prestasi awal Matematik serta untuk menyemai minat kanak-kanak. Artikel ini membincangkan bagaimana menyokong pembelajaran kanak-kanak dalam awal Matematik melalui permainan.
Item Type: | Article |
---|---|
Keyword: | Permainan , Awal matematik , Kanak-kanak prasekolah , Aktiviti permainan |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools |
Department: | FACULTY > Faculty of Psychology and Education |
Depositing User: | SAFRUDIN BIN DARUN - |
Date Deposited: | 25 Feb 2022 16:45 |
Last Modified: | 25 Feb 2022 16:45 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31688 |
Actions (login required)
View Item |