Connie Shin @ Connie Cassy Ompok and Jusiah Idang and Musirin Mosin and Alley Emison and Priscilla Kyle Payne (2021) Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH), 6. pp. 190-197. ISSN 2504-8562
Text
Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal matematik kanak-kanak prasekolah_ABSTRACT.pdf Download (54kB) |
|
Text
Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah.pdf Restricted to Registered users only Download (484kB) | Request a copy |
Abstract
Menyediakan kanak-kanak untuk pendidikan awal Matematik mendapat banyak perhatian dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak. Perkembangan awal Matematik dan kemahiran literasi awal adalah saling berhubung kait. Buku nombor boleh membantu kanak-kanak memahami konsep dan memperkukuhkan lagi pengetahuan dan kemahiran awal Matematik. Artikel ini membincangkan tentang peranan buku nombor dalam membantu kanak-kanak belajar Matematik.
Item Type: | Article |
---|---|
Keyword: | Buku nombor , Awal matematik , Kanak-kanak prasekolah |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools |
Department: | FACULTY > Faculty of Psychology and Education |
Depositing User: | SAFRUDIN BIN DARUN - |
Date Deposited: | 01 Apr 2022 16:06 |
Last Modified: | 01 Apr 2022 16:06 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/32194 |
Actions (login required)
View Item |