Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah

Connie Shin @ Connie Cassy Ompok and Jusiah Idang and Musirin Mosin and Alley Emison and Priscilla Kyle Payne (2021) Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH), 6. pp. 190-197. ISSN 2504-8562

[img] Text
Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal matematik kanak-kanak prasekolah_ABSTRACT.pdf

Download (54kB)
[img] Text
Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah.pdf
Restricted to Registered users only

Download (484kB) | Request a copy

Abstract

Menyediakan kanak-kanak untuk pendidikan awal Matematik mendapat banyak perhatian dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak. Perkembangan awal Matematik dan kemahiran literasi awal adalah saling berhubung kait. Buku nombor boleh membantu kanak-kanak memahami konsep dan memperkukuhkan lagi pengetahuan dan kemahiran awal Matematik. Artikel ini membincangkan tentang peranan buku nombor dalam membantu kanak-kanak belajar Matematik.

Item Type: Article
Keyword: Buku nombor , Awal matematik , Kanak-kanak prasekolah
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools
Department: FACULTY > Faculty of Psychology and Education
Depositing User: SAFRUDIN BIN DARUN -
Date Deposited: 01 Apr 2022 16:06
Last Modified: 01 Apr 2022 16:06
URI: https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/32194

Actions (login required)

View Item View Item