Kesahan kandungan modul pendekatan projek menggunakan ecocampus UMS untuk pencapaian awal matematik kanak-kanak prasekolah

Alley Emison and Connie Cassy Ompok and Kueh Boon Hee, Kelvin and Vincent Pang (2022) Kesahan kandungan modul pendekatan projek menggunakan ecocampus UMS untuk pencapaian awal matematik kanak-kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH), 7 (11). pp. 1-13. ISSN 2504-8562

[img] Text
FULL TEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (218kB) | Request a copy

Abstract

Modul pendekatan projek menggunakan persekitaran luar berkaitan kemahiran awal Matematik kanak-kanak prasekolah semakin menjadi tumpuan penyelidik pada masa kini. Kajian ini bertujuan untuk mendapatkan kesahan kandungan modul pendekatan projek menggunakan EcoCampus UMS untuk pencapaian awal Matematik kanak-kanak prasekolah. Kajian ini berbentuk kuantitatif dengan menggunakan kaedah tinjauan untuk mendapatkan pandangan pakar dan guru berkaitan kandungan reka bentuk modul pendekatan projek tersebut. Analisis data kajian ini adalah menggunakan Content Validity Index (CVI), iaitu persetujuan pakar dan guru sebanyak 70% ke atas menunjukkan item-item mempunyai kesahan kandungan yang tinggi dan sah untuk digunakan.

Item Type: Article
Keyword: Kesahan kandungan Modul pendekatan projek EcoCampus UMS Awal Matematik
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB5-45 General
Department: FACULTY > Faculty of Psychology and Education
Depositing User: ABDULLAH BIN SABUDIN -
Date Deposited: 17 Jun 2025 11:29
Last Modified: 17 Jun 2025 11:29
URI: https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/44178

Actions (login required)

View Item View Item