Gu, Min (2007) Task-based instruction for the teaching of discourse function to Chinese students in English as a foreign language class, Universiti Malaysia Sabah. Masters thesis, Universiti Malaysia Sabah.
|
Text
24 PAGES.pdf Download (759kB) |
|
|
Text
FULLTEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
Kajian ini telah menyelidik keberkesanan panduan asas tugasan dalam pengajaran berdasarkan fungsi perbincangan. Tujuan kajian ialah untuk mengenal pasti keberkesanan penggunaan panduan asas tugasan sebagai strategi untuk memperbaiki tahap pembelajaran intonasi di dalam English sebagai bahasa asing. Memandangkan pengajaran dan pembelaja ran intonasi melibatkan sub aspek yang luas, penyelidik telah mengurangkan perbincangan berkenaan kunci pengajaran intonasi kepada skop yang lebih kecil. Ujian pre test dan post test telah dilakukan terhadap 46 orang pelajar China yang sedang mengikuti program IELP. Seramai 23 orang pelajar telah diuji dengan menggunakan kaedah tradisional sebagai kesesuaian kepada pelajar yang telah menerima ujian pre test dan post test iaitu instrumen utama kajian melalui pengumpulan da ta secara efisien.
| Item Type: | Thesis (Masters) |
|---|---|
| Keyword: | Task-based instruction, Task-based language Teaching, Intonation, Discourse function, Prosody |
| Subjects: | P Language and Literature > PE English language > PE1-3729 English > PE1001-1693 Modern English |
| Department: | SCHOOL > School of Education and Social Development |
| Depositing User: | DG MASNIAH AHMAD - |
| Date Deposited: | 07 Nov 2025 09:54 |
| Last Modified: | 07 Nov 2025 09:54 |
| URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/45626 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

