Ecocampus UMS sebagai persekitaran pembelajaran luar untuk pencapaian awal matematik dalam kalangan kanak-kanak prasekolah

Alley Emison and Connie Cassy Ompok and Kueh Boon Hee, Kelvin and Vincent Pang (2022) Ecocampus UMS sebagai persekitaran pembelajaran luar untuk pencapaian awal matematik dalam kalangan kanak-kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities, 7. pp. 1-17. ISSN 2504-8562

[img] Text
ABSTRAK.pdf

Download (52kB)
[img] Text
FULLTEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (951kB) | Request a copy

Abstract

Ramai sarjana pada masa kini bersetuju bahawa alam sekitar mempunyai kaitan dengan peningkatan prestasi akademik. Kajian lepas tentang penggunaan persekitaran luar kelas semakin berkembang. UMS amat komited dalam membentuk ‘environmental citizenship’ dalam kalangan staf dan pelajar serta lain-lain pemegang taruh menerusi pendekatan akademik dan pentadbiran demi kelestarian alam sekitar untuk kesejahteraan sejagat. Kajian ini membincangkan EcoCampus UMS sebagai persekitaran pembelajaran luar untuk pencapaian awal Matematik dalam kalangan kanak-kanak prasekolah.

Item Type: Article
Keyword: Alam sekitar , Ecocampus UMS , Awal matematik , Pendidikan awal kanak-kanak
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1139.2-1139.5 Early childhood education
L Education > LG Individual institutions - Asia, Africa, Indian Ocean islands, Australia, New Zealand, Pacific islands > LG21-961 Individual institutions > LG21-395 Asia > LG173 Malaysia
Department: FACULTY > Faculty of Psychology and Education
Depositing User: DG MASNIAH AHMAD -
Date Deposited: 10 Nov 2022 20:06
Last Modified: 10 Nov 2022 20:06
URI: https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/34786

Actions (login required)

View Item View Item