Alley Emison and Connie Cassy Ompok and Kueh Boon Hee, Kelvin and Vincent Pang (2022) Ecocampus UMS sebagai persekitaran pembelajaran luar untuk pencapaian awal matematik dalam kalangan kanak-kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities, 7. pp. 1-17. ISSN 2504-8562
Text
ABSTRAK.pdf Download (52kB) |
|
Text
FULLTEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (951kB) | Request a copy |
Abstract
Ramai sarjana pada masa kini bersetuju bahawa alam sekitar mempunyai kaitan dengan peningkatan prestasi akademik. Kajian lepas tentang penggunaan persekitaran luar kelas semakin berkembang. UMS amat komited dalam membentuk ‘environmental citizenship’ dalam kalangan staf dan pelajar serta lain-lain pemegang taruh menerusi pendekatan akademik dan pentadbiran demi kelestarian alam sekitar untuk kesejahteraan sejagat. Kajian ini membincangkan EcoCampus UMS sebagai persekitaran pembelajaran luar untuk pencapaian awal Matematik dalam kalangan kanak-kanak prasekolah.
Item Type: | Article |
---|---|
Keyword: | Alam sekitar , Ecocampus UMS , Awal matematik , Pendidikan awal kanak-kanak |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1139.2-1139.5 Early childhood education L Education > LG Individual institutions - Asia, Africa, Indian Ocean islands, Australia, New Zealand, Pacific islands > LG21-961 Individual institutions > LG21-395 Asia > LG173 Malaysia |
Department: | FACULTY > Faculty of Psychology and Education |
Depositing User: | DG MASNIAH AHMAD - |
Date Deposited: | 10 Nov 2022 20:06 |
Last Modified: | 10 Nov 2022 20:06 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/34786 |
Actions (login required)
View Item |