Connie Cassy Ompok and Alley Emison (2021) Permainan matematik untuk kanak-Kanak prasekolah. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH), 6. pp. 181-189. ISSN 25048562
Text
ABSTRACT.pdf Download (35kB) |
|
Text
FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (464kB) | Request a copy |
Abstract
Awal Matematik perlu diajar kepada kanak-kanak dalam persekitaran pembelajaran yang lebih interaktif dan menyeronokkan. Adalah penting untuk membangunkankanak-kanak dengan asas yang kuat dalam pembelajaran awal Matematik. Kanak-kanak secara semula jadiingin tahu dalam lima tahun pertama mereka, dan ini adalah masa terbaik untuk memperkenalkan awal Matematik. Penggunaan permainan berfungsi sebagai kaedah untuk meningkatkan prestasi awal Matematik serta untuk menyemai minat kanak-kanak. Artikel ini membincangkan bagaimana menyokong pembelajaran kanak-kanak dalam awal Matematik melalui permainan.
Item Type: | Article |
---|---|
Keyword: | Permainan, awal matematik, kanak-kanak prasekolah, aktiviti permainan |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB5-3640 Theory and practice of education > LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools Q Science > QA Mathematics > QA1-939 Mathematics > QA1-43 General |
Department: | FACULTY > Faculty of Psychology and Education |
Depositing User: | ABDULLAH BIN SABUDIN - |
Date Deposited: | 23 Aug 2023 14:56 |
Last Modified: | 23 Aug 2023 14:56 |
URI: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36332 |
Actions (login required)
View Item |